пятница, 7 марта 2008 г.

Quake III портировали на .Net Framework

Бывают же чудеса на свете :) Оказывается Quake III портировали на дотнет. В процессе было исправлено порядка 32000 ошибок и дофига предупреждений. Но интересно другое:

"Using Sebastian’s suggestion I ran timedemo’s without vsync and turned off the fps cap. Here are the numbers (this is from demo “four” that comes with the Ultimate Quake box you see in stores). I ran each instance three times to make sure there weren’t any flukes:

Running original Quake III commercial game:

Test run #1: 324.2 fps
Test run #2: 330.9 fps
Test run #3: 332.5 fps

.NET port:

Test run #1: 328.6 fps
Test run #2: 336.9 fps
Test run #3: 336.8 fps

At first it may seem weird that the .NET version is slightly faster, but remember, the original commercial quake3.exe uses its own custom interpreter to run QVM files responsible for all of the game logic (except rendering of course). My .NET port uses DLL’s also _interpreted_ by the .NET framework instead of QVM’s. So what you’re really doing is comparing who’s interpreter is faster."


Кстати, это уже далеко не первая попытка сделать игру на фреймворке. Нет, я, конечно, понимаю, что это совсем "сделать", но все-таки - работает ведь! В основном, пока это разные мелкие игрушки, но тенденция есть. И это не может не радовать - может наконец-то игры перестанут падать от малейшего чиха?

Комментариев нет:

Отправить комментарий